מפקח בנייה קלה

מפקח בנייה

בנייה קלה היא בנייה אשר בה נבנים חלקי הבנייה מחלקים בעלי משקל קל יותר מחלקי הבנייה הרגילה. בנייה זאת מתאימה לרוב לעסקים בעלי מתחם תעשייתי, משרדים ניידים, כתוספת למבנה בטון קיים וכן אף לבתים פרטיים.


מהי שיטת הבנייה הקלה?

שיטת הבנייה הקלה היא שיטה חסכונית עד מאוד אשר מתאימה לעסקים תעשייתיים, משרדים ניידים, יכולה לשמש כתוספת למבני בטון ועוד. בשיטה זאת חלקי הבניין הם במשקל קל לעומת השיטה הרגילה. כך שהיא 50 ק"ג למטר רבוע ואילו השלד שלה לרוב עשוי מפלדה או אלומיניום ומאפשר גמישות רבה בעת התכנון.

מי הוא מפקח בנייה קלה?

מפקח בנייה קלה הוא מהנדס בניין, קונסטרוקטור או מפקח איכות אשר בעל ניסיון בפרויקטים של בנייה. יש בידו ידע מקצועי נרחב אשר רכש בהשכלתו וכן ניסיון עשיר בתחום הבנייה כמפקח. המפקח חייב להיות אמין, מקצועי, אסטרטיבי על מנת שניתן יהיה לסמוך עליו במהלך תהליך הבנייה.

מה תפקידו של מפקח בנייה קלה?

מפקח הבנייה מפקח על תהליך הבנייה הקלה ומלווה את הבנייה בשלבי הייצור וההרכבה. המפקח אחראי לליווי שלבי הייצור וההרכבה של הבנייה הקלה אשר כוללים: הכנה של החלקים בבית המלאכה, ליווי של המסגר אשר מרכיב את הקונסטרוקציה, בדיקת טיב הריתוכים ואיכות החיבורים. מפקח הבנייה קלה נותן הערכות מחירים לבניה, נותן הערכה ראשונית לבנייה, אין לו אחריות בהיבט הביטוחי מכל סוג, והוא אינו סמכות מוכרת מבחינת חוקיות הפרויקט. כלומר אם לקוח שכר את שירתי מפקח בנייה קלה ומשלם לו, הוא אינו יכול לבוא בטענות אליו מבחינה משפטית.

לשם מה אנו צריכים פיקוח בנייה?

פיקוח בנייה נעשה על מנת לוודא שהבנייה מתבצעת בהתאם להוראות הנדרשות כחוק והיא מתאימה מבחינת המפרט הטכני, לוח הזמנים ועוד. הפיקוח נעשה באמצעות מפקח בנייה מקצועי אשר אחראי לפקח על בחירת המתכננים בשלב התכנון וכן ליווי חוזה ההתקשרות, אומדן התקציב, בחירת הספקים, מעקב אחרי מסמכים שונים וליווי התהליך מתחילתו ועד אישורו. יצירת תוכנית עבודה לכל הספקים הדרושים וכן תיאום ביניהם, פיקוח שוטף על עבודות הקבלנים שנעשית בהתאם למפרט הטכני ודרישות הרשויות והתקנים השונים, כולל ייעוץ מקצועי לאדריכל, מעצב הפנים וכן בדיקת קבלות, חשבוניות ופיקוח על מחירי העבודה של ספקי השירות היא חלק חשוב ומרכזי מתהליך פיקוח הבנייה.

כיצד פיקוח הבנייה עוזר לבעלי הבית?

באמצעות פיקוח בנייה של מפקח בנייה קלה ניתן לוודא שהבית שלכם נבנה בהתאם לסטנדרטים הדרושים, תואם את המפרט הטכני ועומד בתקציב בלוחות הזמנים, תוך כדי בנייה הנעשית באמצעות מפקח בנייה קלה אשר מאתר את ליקויי הבנייה ומונע מכם הוצאות מיותרות ובזבוז זמן. הודות לכך אתם יכולים לחסוך בעלויות השונות, לקבל מבנה אטום ומבודד טרמי ברמה הגבוהה ביותר וכן גימור איכותי.

שתף פוסט זה:

השאר תגובה

דילוג לתוכן