רוצים לשפץ את הבית, מאיפה מתחילים?

רוצים לשפץ את הבית, מאיפה מתחילים?

אנשים רבים מעוניינים לשפץ את הבית אך אינם יודעים מהיכן להתחיל. אם זאת גם הצרה שלכם תשמחו לגלות שאתם לא לבד. לפניכם, כל השלבים הנדרשים כדי לעשות את הצעד הראשון בעולם השיפוצים.

בין אם הילדים עברו דירה ואתם רוצים לעשות שימוש מחודש לחלל או בין אם בבית אין תאורה טבעית במידה מספקת, שיפוצים יהיו פתרון אולטימטיבי. למי פונים כאשר רוצים שיפוצים, ובכלל – מאיפה מתחילים את התהליך? על מנת להקל עליכם, ריכזנו את עיקר הדברים מא' עד ת'.

שאלו את עצמכם איזה שיפוץ אתם רוצים לבצע

רגע לפני שמתחילים בתהליך, עליכם לשאול את עצמכם מהי מטרת השיפוץ – האם מדובר בשיפוץ קוסמטי או בשיפוץ יסודי? האם אתם רוצים להתמקד בחלל אחד או בכל חלקי הבית השונים? וכן הלאה. לשאלה זו יש חשיבות רבה, היות וישנם סוגים שונים של שיפוצים אותם ניתן לבצע בבית, כאשר השיפוץ צריך לענות על המטרות שלשמן הוא נועד.

מה התקציב שעומד לרשותכם ומה ניתן לעשות בו?

התקציב שעומד לרשותכם גם הוא חשוב ויש להתייחס אליו כבר בשלבים הראשונים הקודמים לשיפוץ ולו רק בגלל שהוא יכתיב את אופיו. לא פעם כאשר התקציב מוגבל ורוצים לעשות שינוי מהותי, מומלץ להתמקד דווקא באלמנטים עיצוביים שנותנים את הטון לבית כולו, כמו למשל הריצוף ולכן יש לדעת כיצד לעשות שימוש נכון בתקציב. יותר מכך – התקציב שעומד לרשותכם הוא גם זה שיקבע את סדר גודלו של השיפוץ, לכן מומלץ שלא להקל ראש בנושא.

פנו לאנשי מקצוע להם יש הבנה וניסיון בתחום כדי לבנות תכנית שיפוצים

תקופת השיפוצים דורשת מכם להתנהל אל מול אנשי מקצוע שונים ביניהם שיפוצניקים, מעצבים, אינסטלטורים, אדריכלים, חשמלאים וכן הלאה. לא פעם מומלץ לפנות לקבלן שיפוצים אשר מרכז את כל בעלי המקצוע תחת קורת גג אחת ויכול לנהל את השיפוץ ביד רמה, לפקח על העבודה ובד בבד, לשמור על האינטרסים שלכם לאורך התקופה. לפני שאתם מתחילים, עליכם לפרוס את הרצונות שלכם והציפיות מהשיפוץ ולוודא שאלו יבואו לכדי ביטוי בבניית התכנית. חשוב כי תבקשו לראות את התכנית לשיפוצים כדי שלא תגיעו לתהליך בעיניים עצומות ותופתעו ביום מסירת המפתח, עליכם להיות שותפים מלאים ולוודא שהשיפוץ תואם את הרצונות שלכם, כבר בשלב הצגת התכניות.

כתבו כמויות לקבלן השיפוצים ותיאום תאריכים

לאחר שהתכנית העיצובית מוכנה זה הזמן "להלביש" עליה גם פרטים טכניים כמו למשל נקודות חשמל, אינסטלציה, מיזוג, נקודות טלוויזיה או מחשב וכן הלאה. לאחר שכל הפרטים יושבים במקומם, יש להגיש כתב כמויות לקבלן השיפוצים. כתב כמויות זהו מסמך המאגד בתוכו את כל הפרטים הנוגעים לשיפוץ לרבות כמות חומרי הגלם, זמן העבודה הנדרש, לוח זמנים, מועד משוער לסיום, הערכת תשלום וכדומה והכל בהתאם לתכניות העבודה שהוגשו.

התכוננות נפשית ותחילת השיפוצים

לאחר הגשת כתב כמויות יש לתאם את מועד תחילת השיפוצים. זה המקום לציין כי עליכם להתכונן לכך נפשית, תקופת השיפוצים יכולה להיות מאתגרת עבור כל הנוגעים בדבר. אם באפשרותכם לפנות את הבית כליל ולתת למומחים לבצע את עבודתם, מה טוב. אם לא, עליכם להתכונן לתקופה לא פשוטה המלווה במתחים, רעשים, לחצים וכיוצא בכך. עם זאת תוכלו להתנחם בעובדה שאם עברתם את תקופת השיפוצים בשלום – תוכלו לעבור הכל.

השלב הסופי – בדק בית

בתום השיפוץ ולפני שלוחצים ידיים וכל אחד ממשיך לדרכו, מומלץ לבצע בדק בית כדי לקבל את התמונה המלאה, לאתר ליקויים שלא נגלים לעין ובמידה ואלו קיימים, לבקש מהקבלן לתקן אותם. על הקבלן לבצע גם תיקונים של צבע וטיח בתום התקופה ולוודא שאתם מקבלים תוצר מוגמר באיכות גבוהה.

ולסיכום, כדי לוודא שהכל יתנהל כמתוכן, הישארו שותפים לתהליך, גם אם אינכם מתגוררים בבית. הגיעו לביקור בדירה ובדקו שהכל מנהל על הצד הטוב ביותר, תוך שאתם משתדלים שלא להוסיף על הקיים ולעמוד כמה שניתן בלוחות הזמנים והתקציב. ואל תשכחו – למרות שזה מפתה, מלבד העיצוב, על הבית להיות גם פונקציונלי ולענות על כל הצרכים שלכם.

שתף פוסט זה:

השאר תגובה

דילוג לתוכן