עיצוב גינה בסגנון הפנג שוואי

עיצוב גינה בסגנון הפנג שוואי

פנג שוואי היא שיטה סינית עתיקה לארגון חפצים ומבנים על  מנת להגיע להרמוניה עם הטבע. משמעות השם בסינית היא רוח ומים. ביסוד התורה הזאת יש שני  מרכיבים עיקריים האחד הוא  הצ'י והשני הוא המים. ציטוט סיני עתיק אומר שהצ'י מתפזר באוויר ונאסף על גבולות מקווי מים. התורה התפשטה למערב ובעידן המודרני רבים בחברה המערבית מאמצים אותה אל חיקם, בונים את בתיהם ומתכננים גניהם בהתאם לפנג שוואי.
היות והגינה בבתים בודדים, דו משפחתיים ובמבנים אחרים היא חלק בלתי נפרד מהבית הרי שהתכנון של כל מתחם הדיור יהיה בהתאם לתורה והדבר כולל גם מחשבה על ריהוט גן  מתאים.

המחשבה העומדת מאחרי תפיסת עולמם של בעלי בתים הדוגלים בשיטה זאת היא כי יש לצורך לחיות  בהרמוניה עם הטבע, והיות והגינה משפיעה רבות על בריאות ומצב הנפש של האדם, הרי שהתכנון בהתאם לתורה זאת רק מוסיף. לצבעי הפרחים, לדוגמא, יש חשיבות בגינה כזאת. על כן מומלץ לשתול פרחים ושיחים בצבעים על פי  המפרט הבא: בצפון – צבעי לבן וכחול. בדרום – צבעי אדום, סגול וירוק. במזרח – צבע ירוק. במערב – צבעי צהוב, כתום. בצפון מזרח – צבעי לבן, כתום וצהוב בצפון מערב – צבעי כתום, סגול, צהוב ואדום. בדרום מערב – צבעי סגול, ירוק, צהוב, כתום ואדום. בדרום  מזרח –  צבעי לבן, כחול וירוק.

הגינה בבית בודד מחולקת לארבעה אזורים. אנרגיית הצ'י מגיעה מהחלק הקדמי של הבית.  הצ'י אמור להיכנס לבית וכך יפעל לטובה ושגשוג. משום כך, כאן יש לשתול צמחייה נמוכה ורצוי בצבעים אדומים שמושכים את הצ'י. בצורה זאת תתאפשר כניסת הצ'י ביתר קלות לבית. החלק האחורי הוא זה שמשמש לתמיכה בגב הבית. כאן יש להקים חומה בגובה של כ 1.5 מטר ולשתול עצים גבוהים שתומכים בבית ומגנים עליו. בחלק הימני אותו רואים מחזית הבית יש צורך שמפלס האדמה יהיה גבוה יותר מהצד השמאלי.  כאשר מפלס גובה האדמה זהה בשני הצדדים, אז יש צורך לשתול כאן שיחים ועצים גבוהים יותר. במידה ובחלק השמאלי מפלס האדמה אינו נמוך יותר, אזי יש צורך להניח כאן תאורה רבה יותר.

בכל גינה כולל גינת פנג שוואי יש צורך להניח ריהוט גן שמשתלב היטב עם הגינה. היושבים בגינה ונהנים ממנה משתמשים בכיסאות ושולחנות, בפינות ישיבה, בפינות אוכל, במיטות שיזוף, בערסלים ונדנדות, בסוככי שמש ובריהוט נוסף. חומרים ירוקים שמהם עשויים רהיטי גן המשתלבים בגינת פנג שוואי הם עץ, קש, ראטן  ואחרים המיוצרים מעץ לסוגיו ומסוגי צמחים אחרים. ריהוט כזה מתאים היטב לתורה שאחד מהיבטיה הוא, כאמור, הרמוניה עם הטבע. על פי  התורה ניתן לכסות את הרהיטים בבדים או בצמחיה. מומלץ לשכור שירותי מעצב גינות שמתמחה בתורת הפנג שוואי.

שתף פוסט זה:

השאר תגובה

דילוג לתוכן