מהו ביטוח משכנתא וכיצד ניתן לחסוך בו?

משכנתא כל המידע

זוגות רבים לוקחים משכנתא ולא בהכרח יודעים כיצד הם יעמדו בתשלומים. כאן נכנס לתמונה מוצר שנקרא ביטוח משכנתא. למעשה, זה הוא מוצר שנכלל במרבית פוליסות הביטוח ובוודאי נתקלתם בו בעבר, אך רבים לא מודעים לחשיבות שלו.

מוצר זה הוא אינטרס משותף של הבנק ושל מבקשי המשכנתא המעוניינים שהתשלומים יעברו גם במידה וחל שינוי ביכולת הכלכלית שלהם לעמוד בהחזרים לבנק.

כדי להבין יותר לעומק את טיב המוצר שנקרא ביטוח משכנתא, נסביר שביטוח משכנתא הוא שילוב של ביטוח חיים וביטוח מבנה, ומטרתו להבטיח כי במידה ותפגע יכולת ההשתכרות של הזוג המבקש משכנתא, יקבל הגוף המלווה (הבנק) את הסכום הנותר לתשלום במסגרת פוליסת הביטוח.

במידה ונגרם נזק למבנה, יקבל הגוף המלווה את התשלום בגובה עלות התיקון, כל עוד עלות הנזק נכללת בתקנון של הפוליסה עליה שילמו לוקחי המשכנתא.

כמו כן, ביטוח משכנתא מבטיח שבמקרים כמו מוות, נכות או כל סיבה שהובילה לאובדן כושר העבודה ופגיעה ביכולת ההחזר של ההלוואה, יקבל הגוף המלווה את הכסף המגיע לו.

במסגרת לימודי ביטוח, מדובר בתחום פופולארי שכן הביטוח הזה חשוב ורבים לא מודעים לחשיבותו הרבה.

מהם השינויים שהתרחשו בשוק ביטוחי המשכנתא

כאמור, ביטוח משכנתא הוא מוצר ביטוח חיוני וחשוב, שכדאי להכיר היטב ולבחור בחוכמה. עד שנת 2000, הגוף המלווה, ובמקרה שלנו הבנק, היה הגוף המאשר הלוואה בתנאי של לקיחת ביטוח בנקאי למשכנתא.

ללקוחות לא הייתה ברירה אחרת במידה ואלה רצו לקחת משכנתא, ונוצר מונופול שגרם לקיבוע של רמות המחירים כמחירים גבוהים ולא אטרקטיביים.

מאז שנת 2000, נכנסו חברות הביטוח השונות לשוק הביטוחים המשכנתאיים, ומהלך זה הוביל לפתיחת השוק ולתחרות שגברה והורידה את המחירים ושיפרה את מוצרי הביטוח המשכנתאי עבור לוקחי המשכנתא.

כיום, כל אחד המבקש משכנתא יכול לבחור מאיזה גוף ייקח את הביטוח המשכנתאי שלו ותחת אילו תנאים. בנוסף להורדת המחירים, עם שילוב הביטוח המשכנתאי בביטוחי החיים, הפך כל הטיפול במקרים של שימוש בפוליסה או בירור פרטים להרבה יותר קל, וכל ההתנהלות והעבודה מתקיימת מול גוף אחד שמרכז את הפרטים והביטוח ואין צורך להרבות בעבודת ניירת או בתקשורת מול מספר גופים.

כיצד ניתן לחסוך בביטוח המשכנתא

מכיוון ששוק ביטוחי המשכנתא הוא שוק חופשי, ולא נחלתם הבלעדית של הבנקים, נוצר מצב בו ידו של הצרכן היא על העליונה. כעת כל צרכן יכול להשוות עשרות מוצרי ביטוח שיכולים להתאים לו ולתנאי המשכנתא שהוא לקח, ולמצוא את הביטוח הטוב ביותר עבורו.

כך למשל, תוכלו לבוא עם הצעת מחיר מחברת ביטוח אחת, אל חברה אחרת ולבקש ממנה לשפרה.

הבנקים לרוב יציעו לכם ביטוח משכנתא יקר יחסית, כיוון שהביטוח לא נעשה דרכם והם "גוזרים קופון" כרווח ולכן, ברוב המקרים יהיה זול יותר לקחת ביטוח משכנתא מחברת ביטוח.

כמו כן, בדקו אם משתלם לכם לקחת ביטוח משכנתא בפרמייה קבועה, כיוון שהשינויים בפרמייה יכולים לעלות לכם ביוקר.

ובכל מקרה, חשוב מאוד – כאשר לוקחים משכנתא לא ישר לחתום על ביטוח בנקאי ולבדוק מה מציע השוק החיצוני, אם כי לעיתים גם הביטוחים הבנקאיים יכולים להיות אטרקטיביים עבורכם, בשל התחרות הגדולה בשוק, ולכן, אל תפסלו אותם על הסף.

שתף פוסט זה:

השאר תגובה

דילוג לתוכן