משק עזר למכירה – השקעת נדל"ן טובה

משק למכירה

מומחים רבים בתחום הכלכלי סבורים שההשקעות הטובות ביותר הן השקעות נדל"ן.
אומנם מדובר בהשקעות יקרות ערך אך לדעת רבים, בטווח ארוך, מדובר בהשקעות שמכניסות הכי הרבה כסף ולכן משתלם להשקיע בהן. דוגמא טובה להשקעה כזו היא משק עזר למכירה.

לפני שנסביר מדוע השקעה כזו נחשבת להשקעה משתלמת וכיצד מאתרים משק עזר למכירה, נסביר בקצרה על ההבדלים בין משק עזר למשק חקלאי רגיל.
משק חקלאי הוא כזה שמשרת את בעליו לצרכי חקלאות וזו העבודה העיקרית של בעלי המשק.
משק עזר לעומת זאת הוא שטח קטן יותר, שכולל יחידת דיור ושטח חקלאי מצומצם. הוא משרת בעיקר את מי שמתגורר במושב אך לא עובד בו או כוח עזר של המושב, כלומר אנשים שלא עובדים בתחום החקלאי, למשל, רופאים, אחיות וכדומה.

השקעה במשק עזר נחשבת משתלמת מאחר ומדובר בשטח חקלאי מצומצם ועל כן הוא גם זול יותר, הרבה יותר קל לשנות את ייעוד הקרקע שלו מחקלאות לבנייה, שוב מאחר וזה שטח חקלאי מצומצם. יתרה מזו, מדובר על שטח שיש בו כבר  יחידת דיור ולכן לא אמורה להיות בעיה להרחיב אותה או לשנות את המבנה שלה.

כיצד מאתרים משק עזר למכירה

כפי שיש לא מעט חקלאים שבוחרים למכור את המשק שלהם או בעלי אדמות חקלאיות שמציעים אותן למכירה, כך יש לא מעט בעלי משק עזר שמציעים אותו למכירה. אך ישנם אמצעים וגישות שונות שמאפשרות לאתר משק עזר למכירה עבור השקעה חכמה.

תחילה, ניתן תמיד לבדוק האם במושבים או באגודות אחרות, זקוקים לאנשים במקצועות שונים, כפי שציינו מי שבעבר היה מקבל משק עזר היה בדרך כלל אנשים שעבדו במושב אך לא בחקלאות. ייתכן שגם כיום יהיה ניתן למצוא מושבים שזקוקים לכוח אדם כזה ויאפשרו להם לרכוש משק עזר בתנאים נוחים.

כמו כן, אפשר לבדוק האם במושבים בהם יש משק עזר, הרי שהם מוצעים למכירה בתנאים נוחים, למשל על ידי בעלי המשק או דור ההמשך שאיננו מעוניין בו. במקרה כזה יש לברר מה הזכויות שלהם ומה העמדה של המושב. זאת על מנת שלא יתגלה בהמשך, שהמושב מתנגד למכירת המשק.

חשוב מאוד לבחון האם באמת ניתן בשלב זה או בעתיד לבצע שינוי ביעוד הקרקע. אומנם מדובר על שטח חקלאי מצומצם, אך ייתכן מאוד שבכל זאת ייקבע שלא ניתן לשנות את ייעוד הקרקע ולכן מי שרוכש אותה יישאר עם קרקע חקלאית וחוסר יכולת להשקיע בה.

נקודה אחרונה, אם אתם זקוקים לעזרה באיתור משק עזר למכירה, הרי שתמיד תוכלו ליהנות בגורמים שמתמחים באיתור נכסים כאלה במושבים ובאגודות שיתופיות שונות. אותם גורמים יאתרו עבורכם משקי עזר אשר מוצעים למכירה וכן יערכו עבורכם בדיקה מה מצב הקרקע ומה ניתן לעשות איתה.

שתף פוסט זה:

השאר תגובה

דילוג לתוכן